نام درس:فارسی دوم
موضوع درس:مدرسه خرگوش ها
مدت جلسه:25 دقیقه
نام مدرسه:
پایه:دوم
تعداد دانش آموز:25
نام معلم:
تاریخ:
25/07/98
هزینه:صلوات
این سایت طرح درس روزانه پایه چهارم ابتدایی را با یاد او آغاز می کنم که خالق کسی است که ظهورش را هر صبح جمعه آرزو دارم.
حالا فرصتی شد که بتوانم هدف خودم را از ساختن این سایت بگویم.
با ساخت این سایت می خواهم بسیاری از معلمان کشور عزیزم را در حد توان خود یاری دهم_انشاء الله_ تا دیگر نگران طرح درس سالانه و روزانه هر جلسه نباشند و با مراجعه به این سایت و برداشتن الگوی آن و اضافه کردن تجربیاتشان به آن طرح کاملی برای خود داشته باشند.
اهداف
آشنایی با 17 کلمه جدید 2- آشنایی با مفهوم فعل ماضی و مضارع 3- آشنایی بامفهوم فعل ماضی استمراری در فارسی 4- آشنایی با معادل فعل ماضی استمراری فارسی در عربی 4-آشنایی با گفت و گوی ساده به عربی
1-ایجاد علاقه به یاد گیری مکالمه عربی 2-علاقه به ایجاد برقراری ارتباط درسفر 3-علاقه به یافتن مکان های دیدنی در مکه و مدینه
1-تلاش برای به کارگیری توانایی زبانی خود در سفرهای زیارتی
2-درک پیام درس که یاد آور آیه شریفه " قل سیروا فی الأرض..."می باشد
3-چگونگی انجام حسن برخورد در سفر
اهداف کلی:
هدف كلّي درس :
الف ) در حوزه شناخت : آشنايي با آيات 25 و 35 سوره شوري و آيات 1 تا 01 سوره زخرُفُ، معناي كلمات و عبارات قرآني .
ب) در حوزه باور و گرايش: تشويق دانش آموزان به بهتر خواندن و لذت بردن از قرائت آيات قرآن و ايمان به كتاب آسماني و هدايتگري قرآن.(آيه 25 سوره ز ) ج) در حوزه عمل و رفتار : تقويت مهارت روخواني و روانخواني قرآن و ترجمه كلمات و آيات قرآني و احترام به پدر و مادر
معرفی :
طرح درس روزانه کتاب : پیام های اسمانی پایه : نهم درس : همدلی و همراهی
اهداف
هدف كلّي جلسه:
الف ) در حوزه شناخت : 1-آشنايي با نحوه انتخاب بهترين دوستان 2- آشنايي با ويژگيهاي دوستان واقعي 3 - آشنايي با حدود و وظايف دوستي
ب) در حوزه باور و گرايش: 1- ترغيب به توجه كردن به آيات و احاديث در مورد دوست و دوستي 2 - تشويق به كسب اطلاعاتي فراتر از كتاب درسي
ج) در حوزه عمل و رفتار : 1- تبيين ويژگيهاي دوستان واقعي 2- تبيين حدود و وظايف دوستي
طرح درس روزانه ملی پیام های آسمانی نهم درس انفاق
طرح درس روزانه کتاب : پیام های اسمانی پایه : نهم درس : انفاق
اهداف
نام درس:فارسی دوم
موضوع درس:مدرسه خرگوش ها
مدت جلسه:25 دقیقه
نام مدرسه:
پایه:دوم
تعداد دانش آموز:25
نام معلم:
تاریخ:
25/07/98
هزینه:صلوات
عنوان طرح درس:ابر چگونه تشکیل می شود
سال گردآوری:94/93
فرمت:ورد قابل ویرایش
قیمت:لوات
موضوع درس:نان
مدت جلسه:25 دقیقه
فرمت:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:5
سال گردآوری بهمن 94/93
قیمت:صلوات
برای دانلود این طرح درس کلیک کنید
برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید
مشخصات كلي :
عنوان درس : ثروت هاي ملي نام و نام خانوادگي : ام كلثوم قادري
روش تدريس :تيمي دبستان : شهيد باهنر
مدرك و رشته تحصيلي : ليسانس آموزش ابتدايي تعداد دانش آموزان : ۲۵ نفر
زمان : ۴۵ دقيقه كلاس : چهارم ابتدايي
اداره آموزش و پرورش ناحيه ۲ تبريز
هدف و مفاهيم درس : آشنايي با ثروتهاي ملي ايران - استقاده درست از ثروتهاي ملي - دسته بندي ثروتهاي ملي - نام بردن ثروتهاي ملي محل زندگي خودشان - وظايف آنها نسبت به ثروتهاي ملي -
روش ياد دهي : بحث و گفتگو - روشهاي فعال و گروهي - الگوي تدريس كارايي تيم -
فعاليتهاي قبل از شروع درس : سلام و احوال پرسي - حضور و غياب - سوال از درس قبلي و رفع اشكال
۱- تشكيل تيمها : با توجه به تعداد دانش آموزان كلاس كه ۲۵ نفر مي باشند ، ۵ تيم ۵ نفره تشكيل مي دهيم و نفرات را از شماره ۱ تا شماره ۵ نام گذاري مي كنيم و هنگام تشكيل تيمها و طبقه بندي آنها سطح علمي و توان يادگيري دانش آموزان را در بين اعضاي گروه در نظر مي گيريم .
۲- آمادگي فردي فراگيران : درس را به ۵ بند تقسيم كرده و بند اول درس را به نفرات اول گروه ها ، و بند ۲ درس را به نفرات دوم گروه ها و بند ۳ درس را به نفرات سوم گروه ها و بند ۴ درس را به نفرات ۴ گروه ها و بند ۵ درس را به نفرات ۵ گروه ها واگذار مي كنيم و از آنها مي خواهيم كه در مدت ۱۰ دقيقه بندهاي مربوط به خودشان را بطور دقيق مطالعه كنند.
۳- كار تيمي : از دانش آموزان گروه ها مي خواهيم كه با توجه به شماره هاي نامگذاري ، شماره هايي كه با هم همشماره هستند مثلا شماره هاي ۱ در يك گروه و شماره هاي ۲ در گروه ديگر ... به اين ترتيب در كنار هم بنشينند و با هم هم فكري كنند و تبادل نظر نمايند و به هم ديگر بند ها را توضيح دهند و بعد از ۱۵ دقيقه به گروه هاي اوليه برگردند.
۴- ارائه گزارشها : به گروه ها فرصت مي دهيم كه در عرض ۱۵ دقيقه هر ۵ نفر در گروه ها مطالب يادگرفته را به همديگر توضيح دهند و سپس بصورت گروهي از شماره ۱ تا ۵ درس را كلي براي ديگر دوستان خود در پاي تخته توضيح دهند.
۵- تعيين تكليف : گروهي و فردي
گروهي : بخشي از زندگي يكي از شخصيت هاي منطقه خود را با دوستانشان بصورت نمايش اجرا كنند.
فردي : درباره ثروتهاي ملي و آثار باستاني و يا سفر به نقاط ديدني گزارش تهيه كنند.
منابع :
۱- كتاب درسي
۲- كتاب راهنماي معلم
۳- الگوهاي جديد تدريس - خانم حاجي اسحق